Książka – czy i jak można na niej zarobić?

Wpis gościnny. Autor: Anna Słowińska

Pracując jako trener budowania pewności siebie oraz coach transpersonalny od dłuższego czasu nosiłam się z zamiarem napisania książki. Dlaczego książka? Przede wszystkim chciałam podzielić się z kobietami swoją wiedzą i doświadczeniem, żeby wierzyły w siebie, realizowały swoje plany, czuły się silne, działały pomimo krytyki ze strony otoczenia. Tak zaczęła powstawać moja książka „Radość istnienia czyli jak radzić sobie z życiowymi trudnościami”, która ukazała się w czerwcu tego roku.

Słowami, które zmieniły moje podejście do procesu pisania i wydania własnej książki były słowa, że „książka to wizytówka, za którą płaci klient”. Wydanie własnej książki buduje autorytet, podnosi prestiż a także pozwala uzyskać wyższe stawki za proponowane usługi, w moim przypadku za przeprowadzane szkolenia.

Oto kluczowe elementy, na które każda osoba, która postanowi sama wydać swoją ksiażkę musi koniecznie zwrócić uwagę, żeby wydanie książki nie okazało się tylko i wyłącznie poniesionym przez nas kosztem:

  1. Zaangażuj swoich odbiorców w proces powstawania książki

Poinformuj na swoich mediach społecznościowych, na swojej stronie internetowej, że właśnie powstaje Twoja książka.

W celu wzbudzenia zainteresowania dobrą praktyką jest:

– umieszczanie fragmentów pisanej książki,

– zaangażowanie Twoich odbiorców w wybór okładki do książki.

Ja osobiście zaprosiłam dodatkowo moich odbiorców na Facebooku do współtworzenia mojej książki. Poprosiłam ich o podzielenie się myślami, które powtarzają sobie, gdy jest im trudno. Myśli te umieściłam w swojej książce. Potem osoby te jako jedne z pierwszych w przedsprzedaży kupiły moją książkę.

  1. Skład graficzny książki, okładka i druk

Kluczowymi elementami, które stanowią o poniesionym przez nasz koszcie wydania książki, jest skład graficzny książki, wybór rodzaju okładki oraz jej druk.

Na tym etapie określasz czy Twoja książka ma być wydrukowana przy użyciu jednego koloru czy użyte w niej będą dwa kolory czy też będzie książką kolorową. W tym momencie decydujesz też o ilości drukowanych egzemplarzy, o rodzaju papieru, na którym książka będzie drukowana czyli o elementach decydujących o cenie druku.

Ja zdecydowałam się na droższą opcję czyli dwa kolory (czarny i szary) oraz kilkanaście kolorowych stron w środku książki. Spowodowało to, że koszt druku mojej książki podwoił się a tym samym zmniejszył się zakładany zysk z jej sprzedaży.

Czemu podjęłam taką decyzję?

Chciałam, żeby moją książka wyróżniała się na rynku rozwoju osobistego, gdzie pozycji książkowych jest wiele. Książka ma być moją wizytówką. W mediach społecznościowych jestem znana z myśli, które umieszczam na kolorowych zdjęciach i chciałam, żeby kobiety, które kupią moją książkę miały zebrane w jednym miejscu moje najbardziej znane myśli motywujące.

Zdecydowałam się za to na tańszą wersję okładki czyli okładkę miękką zamiast książki w twardej oprawie, gdyż jest to kolejny czynnik podnoszący koszt druku.

Przykładowo koszt wydruku 100 egzemplarzy książki przy użyciu koloru czarnego, liczba stron 140, okładka miękka to około 1000 zł netto.

  1. Przedsprzedaż

Jeśli masz kwotę pieniędzy potrzebną na korektę książki, skład graficzny i druk to wspaniale. Jeśli nie masz wystarczających środków finansowych to koniecznie rozpocznij przedsprzedaż książki jeszcze przed jej ukazaniem się.

Ja rozpoczęłam przedsprzedaż na 6 tygodni przed planowaną datą ukazania się książki. Książkę sprzedawałam wówczas bez kosztu wysyłki. Zgromadzone w ten sposób pieniądze pozwoliły mi sfinansować koszt wydruku.

Cena Twojej książki powinna przynajmniej pokryć wszystkie Twoje koszty.

Warto, żeby oferta sprzedaży książki zawierała produkty łączone w specjalnej cenie typu książka plus ebook, książka plus inny produkt.

  1. Strona internetowa poświęcona Twojej książce

W celu dokonania przedsprzedaży mojej książki „Radość istnienia czyli jak radzić sobie z życiowymi trudnościami” powstała strona internetowa www.radoscistnienia.eu, na której był dokładny opis mojej książki, darmowy fragment książki do pobrania oraz oferta jej zakupu.

Po kliknięciu przycisku „Kup teraz” klient jest przekierowywany ze strony www.radoscistnienia na www.sklep.annaslowinska.pl gdzie może dokonać zakupu. Ty, jeśli wolisz, możesz na tej samej stronie mieć podpięty system płatności online.

Bardzo ważnym elementem jest darmowy fragment książki do pobrania. Część klientów woli przed zakupem upewnić się czy ta książka jest na pewno dla nich. Ponadto klient pobierając fragment książki zostawia swój adres mailowy, co pozwoli Ci budować Twoją listę mailingową, a następnie kierować do pozyskanych w ten sposób osób Twoją ofertę sprzedażową.

  1. Daj zawsze klientowi więcej niż oczekuje!

Ta zasada sprzedaży obowiązuje też w przypadku sprzedaży książki. U mnie ta zasada przejawia się w tym, że do książki dołączone są bezpłatne materiały wideo, zabezpieczone specjalnym hasłem, które znajduje się w książce.

Wraz z książką wysyłam zakładkę do książki zawierającą reklamę moich produktów oraz kod rabatowy na inne moje produkty, który klient może zrealizować w moim sklepie internetowym www.sklep.annaslowinska.pl.

Podsumowując

Koszty poniesione przeze mnie na korektę, skład graficzny, druk, przygotowanie strony internetowej, zakładki do książek zwróciły mi się całkowicie. Zarobiona przeze mnie kwota pieniędzy jest kwotą niewielką, głównie z uwagi na wybór droższego, kolorowego wariantu druku.

Pragnę jednak podkreślić, że książka pozwoliła mi zwiększyć mój autorytet jako trenera budowania pewności siebie i coacha transpersonalnego, podniosła wartość mojej marki osobistej. Stanowi bazę, na której dokonuję sprzedaży moich pozostałych produktów o wyższych cenach. Na przykład osoby, które przeczytały książkę chętniej uczestniczą w moich szkoleniach.

Dzięki pobieranemu fragmentowi książki stale też buduję moją bazę mailingową.

Ważne:

  1. Zawsze miej swoją książkę przy sobie! Nie znasz dnia ani godziny kiedy będziesz mógł ją sprzedać lub wręczyć 🙂
  2. Wręczaj, przesyłaj swoją książkę osobom publicznym, influencerom, którzy pozwolą Ci, poprzez zrobienie sobie zdjęcia z Twoją książką, zwiększyć zasięgi a tym samym sprzedaż.

Autor: Anna Słowińska

Anna Słowińska – trener budowania pewności siebie, coach transpersonalny. Autorka książki „Radość istnienia czyli jak radzić sobie z życiowymi trudnościami” oraz kart motywacyjnych „Myśli, które dodadzą Ci skrzydeł”. Prowadzi szkolenie „Uwierz w siebie” w zakresu budowania wewnętrznej siły, wiary w siebie oraz szkolenie motywacyjne „Nigdy się nie poddawaj!” Prywatnie mama dwójki dzieci, w tym syna chorego na autyzm i padaczkę. Pomaga ludziom w osiągnięciu tego, czego pragną! Prowadzi stronę www.annaslowinska.pl

Ania

 

Książka jest jedną metod wypracowania dodatkowego dochodu, w tym wypadku tzw. dochodu pasywnego. Jeśli chcesz poznać więcej dodatkowych dochodów zajrzyj tutaj:

https://www.oszczedzanienaprzyszlosc.pl/2018/08/9-sposobow-na-dodatkowe-dochody/

i tutaj: